Uitbreiding van Kantoren door woningen
Hoe bekostig jij de verduurzaming?
Een mogelijke oplossing is om de gebouwen te transformeren naar woningen. Echter, de ervaring leert dat de voorraad die getransformeerd kan worden, opdroogt. Bovendien willen gemeenten vaak geen kantoorruimte meer onttrekken uit de voorraad.
Samen verbeteren we het kantoorpand
Hoe verloopt het traject? Het hoofddoel is de verbetering van de situatie. Het totale proces van begin tot oplevering van de woning duurt 18 maanden, afhankelijk van de beslissingssnelheid. Hieronder wordt het proces per stap uitgelegd:
Duur: 1 maand
Planvorming met de eigenaar
Samen met de eigenaar en onze adviseurs worden meerdere sessies gepland. Gezamenlijk bepalen we de wensen, stappen en prijs om een plan te maken voor het gebouw die straalt in de wijk.
Duur: 8 maanden
Vergunningsaanvraag & -behandeling
Na het akkoord met kantoor eigenaar gaan de architecten en ingenieurs aan de slag met het uittekenen van het plan. Gedurende het proces houden we jullie op de hoogte van de voortgang. Zodra het voorstel gereed is, beoordelen verschillende afdelingen binnen de gemeente de vergunningsaanvraag.
Duur: 3 maanden
Uitbetaling kantooreigenaar
Na goedkeuring van de onherroepelijk vergunning wordt het bedrag binnen drie maanden uitbetaald aan de eigenaar. De vooraf bepaalde prijs wordt dan uitbetaald, zodat de verduurzamingswerkzaamheden gelijktijdig kunnen starten met de bouw van de appartementen. Hierdoor kunnen we de periode van geluidsoverlast verkorten.
Duur: 4-6 maanden
Begin bouw in fabriek & locatie
De woningcomponenten worden gecreëerd in de prefab fabriek, daardoor kan een sneller bouwtijd gegarandeerd worden dan traditionele bouw. Meer weten over het bouwproces, klik hier.
Klaar voor de toekomst
Oplevering appartementen
Het is zover: de appartementen zijn opgeleverd, het achterstallig onderhoud is weggewerkt en diverse duurzaamheidswerkzaamheden zijn uitgevoerd. De nieuwe woningen zullen tijdens toekomstige werkzaamheden minder zorg nodig hebben, waardoor er beter gespaard kan worden. Het gebouw en de bewoners stralen weer!
Directe voordelen voor OpToppen
Gerealiseerde projecten
Veel gestelde vragen over Optoppen woningen
-
-
Wie draagt verantwoordelijkheid voor de bijkomende risico’s tijdens het voortraject en de bouw?
De Optoppers dragen het risico in het vergunningproces, tijdens de bouw en de verkoop van de woningen. De VvE krijgt voor de bouw het afgesproken bedrag overgemaakt.
-
Wie regelen alle vergunningen voor dit project?
De Optoppers nemen het gehele vergunningsproces voor hun rekeningen. Door jarenlange ervaring en een ervaren team met verschillende disciplines, zoals een architect, jurist, notaris, projectleiders, etc. Door dit ijzersterke team gaan wij samen het gesprek met de gemeente om dit project mogelijk te maken.
-
Hoe weten de OpToppers of ons gebouw opgetopt kan worden?
Voordat wij een presentatie geven zal onze constructeur en oordeel geven over het gebouw. Wij richten ons op betonbouw. In deze constructies is veelal een overschot aan belastbaarheid ingecalculeerd. Één etage optoppen is dan vaak mogelijk.
-
Welke formaat woningen streven jullie te bouwen?
De Optoppers streven ernaar om woningen voor starters te bouwen van rond 70m2. In onze woningmarkt hebben zij het erg lastig, door deze manier van bouwen zijn starters woningen makkelijker te realiseren. Zo bouwen wij allemaal aan een beter Nederland.
-
Hoeveel jaren zullen deze woningen meegaan?
De woningen worden volgens de geldende NEN normen gebouwd. Dit houdt in dat de woningen minimaal een levensduur van 50 jaar hebben.
-
Meer weten over onze methode?
Neem contact op
Hesly Bentvelsen
Algemeen Directeur
Info@deoptoppers.nl
06-13913981